18 august 2016

Sesam stasjon.

 
 Hvem husker Sesam stasjon fra barnetv? Sånn på 90-tallet en gang. Med Max mekker, Alfa og Bjarne betjent.
Mamma kom med et strikkehefte "sesam barn" fra Dalegarn. Jeg tenkte "jaja, hva skal jeg med det? Ungane aner jo ikke hva det er." Men jeg tok nå i hvertfall imot heftet og la det i strikkekroken.  



Men så hørte jeg det tralla og sang i introen til Sesam stasjon inne fra ene barnerommet her. Og jaggu hadde ikke nrk super lagt ut noen episoder av serien. Minstemann er helt oppslukt av Max mekker. Og da jeg viste han det strikkeheftet (som jeg jo aldri ville få bruk for..) kom han med klar tale at han ville ha max genser!!

Så det strikkes for "harde livet" for å bli ferdig. 
"Mamma ikke lag mat, du må strikke på max genseren!! " Så ivrig er han på det. Nå er det hvertfall bare ermer igjen før jeg kan begynne på mønsteret oppe.












 







Genserne som er i heftet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar