07 september 2016

De herlige minionsene.

Da var det blitt litt minions-strikk igjen. 
Jeg strikket en MINIONS-GENSER(link) til minstemann tidligere.
Denne gangen har jeg forandret litt på figurene. De er ikke så sammentrykte. Også har jeg fjernet håret. 
Litt vell kuleformet han minionsen her
Bedre med utstrekt figur
jeg fikk bestilling på minions-genser, og siden jeg ikke har noe mønster å gå etter test-strikket jeg en genser først.  For om den blei bra blir den med meg på julesalgsmessa til blindeforbundet i Vestfold i desember. Og den er godkjent.
















Genser nr 2 valgte jeg å prøve raglan på. Men den blei noe kort. Sånn kan det gå når man strikker uten noen oppskrift å følge. Så begge genserane følger med meg på julemesse.















Eller om noen vil kjøpe en av dem er det bare å rope ut. :)  De er strikket i dobbel tråd babyull og passer fint opp til størelse 128.  Minstemann bruker 110/116.


Genser nr 3 blei noen cm lenger enn de 2 foregående. Det var også ønsket at det skulle være med et pannebånd. 

Genser og pannebånd er sendt avgårde, så da håper jeg Adrian blir fornøyd når han åpner gaven på julaften. :)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar