09 oktober 2016

skal-skal ikke

Enda en kjole har blitt strikket. Det er et pt-mønster som ligger på månedens oppskrift inne på PTDESIGN(link)    Det er egentlig tenkt kjolen skal være med på julemessa, men jeg veit ikke helt. Øvre del av kjolen er veldig tidkrevende. Og jeg har ei snuppe her som veldig veldig gjerne vil ha kjolen....

















 


Jeg fikk snuppa til å prøver kjolen for meg. Ho var noe motvillig. For ho vil veldig gjerne ha kjolen selv.  Ho synes den blei så fin. Jeg har sagt jeg kan strikke en lik i blåtoner, for det har jeg garn til i garnlageret. Men det var ikke det samme. Den måtte være i de samme fargene. 
Så jeg får se hva jeg gjør. Om den blir hennes. For jeg skal innrømme at jeg var veldig lei rutemønsteret som er på bærestykket. Mønsteret strikkes i tillegg frem og tilbake etter det er felt for ermhull. Så det tok sin tid. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar