09 november 2016

Vennebyen-genser

 
For noen år siden strikket jeg denne  ELFITUNIKAEN(link). 
Nå har tunikaens eier vokst og kan bruke den som genser, men ermene måtte forlenges.

Minstemann min bruker samme størelse som elfigenserens eier, og stiller opp som prøvedukke for meg. :)  

 



Storesøsteren til jenta som har elfigenseren ønsket seg samme type genser. Men bare med blomstene på. Ho har vokst ifra elefanten Elfi. Da måtte jeg finne fram penn og papir og tegne inn blomster der hvor elefanten Elfi befinner seg i mønsteret. Rutene nede på bol og ermer er også fjernet.

Jeg tegnet 2 ulike forslag før jeg endte opp på denne som også har enda en sommerfugl i tillegg til blomstene. Mor til jentene fikk se mønsteret før jeg starta å strikke.
 

Matchende bukse blei det også. Buksa har også blomster. Tilsvarende bukse strikket jeg også til Elfigenseren.
Baksiden på genserne er like. Det var bare elefanten som er erstattet med blomster og enda en sommerfugl.

2 kommentarer:

  1. Veldig søte :-)) jeg liker. Kjempeflotte genser har du strikkt.
    Glede for lite og store. Hilsen til deg. God uke fortsatt. Viola

    SvarSlett