03 mars 2017

Ullbukse med piratskip

Minstemann trengte også ny ullbukse snart. Buksa han har går ut sesongen. Men når ullbukseoppskrifta var framme strikket jeg til begge samtidig.

Jeg har brukt merino extra fine her også. Klok av skade ved kattebuksa holdt jeg meg til pinne 3, og strikket buksa ovenfra og ned. Og sydde på vrangbordene så jeg slapp den fellekanten nederst som ikke er like spenstig som oppleggskant.

Storesøster har katter på sin bukse, og minstemann ville ha piratskip.På vinterferien hadde jeg glømt hele skipet. Ved å google fant jeg noen som hadde perlet piratskip. Jeg tegnet av og fjerna noen småting. 

Men på det andre beinet ville guttungen ha skip som synker.  Passende mønster/perling med det fant jeg ikke med å google. Men det var ikke noe problem.  5-åringen tegnet mønster til meg. :) Synkende skip med haier rundt. 




Sammen tegnet vi det inn på rutenett som gikk på linje. Så var det bare å se hvordan det blei seende ut ferdig strikket.
Første forsøk


  
Første forsøk blei jeg ikke fornøyd med. Masta blei altfor lang, båten kunne vært breiere og jeg hadde sydd maskesting her og der for å rette opp. Men den lange masta irriterte meg.
Forsøk 2 ( bildet til høyre) blei vi fornøyd med.
Etter noen maskesting har piratskipet fått blå kantstripe og det synkende skipet fått mer bølger på vannet.
En stolt gutt kom hjem fra barnehagen i piratskip-buksa si. -Med eget mønsterdesign. :) Kreativiteten lenge leve!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar